torsdag 25. mars 2010

Årets vaffeldag kan ikke forbigåes i stillhet...

I dag er det den offisielle vaffeldagen,- den 25 mars, og det må feires. Hva har vel vært mer populært og likt av nordmenn flest til en pause i hverdagen enn nettopp vaflene?
Ingenting kan måle seg med den, det er helt sikkert. Fra min egen barndom står minnet om mamma som stekte vafler hver eneste lørdag ettermiddag. Det var en tradisjon som det nesten ikke var unntak fra. Og det var ikke bare litt vafler, men en stor stabel. Jeg husker vi sto i kø og ventet på tur til å nyyyyte dem!




Vafler kan nytes hvor som helst, gjerne ute i vårsola som her.


... eller i en litt mer pyntet utgave med kremdott og syltetøy som her.



Lettvint og deilig. Det blir nok mange som koser seg med denne tradisjonelle retten i dag tenker jeg:)








6 kommentarer:

Fjordheim sa...

Har ikke fått med meg at det er vaffeldag i dag. Men det kunne jo passe bra med vafler i dag siden jeg skal besøke min sønn å hjelpe han litt. Han har nettopp flyttet inn i egen leilighet.
Kos deg :)

Nunne sa...

Visste heller ikke at det er vaffeldagen idag! Kvinnedagen er i mars, ifølge Meløyavisa er det også den stor ebrennevinsdagen idag, og så VAFFELdagen...
Du verden.
Jaja, jeg har vært i bursdag hos naboen vår, så det finns mange ulike dager, ja....
KOSELIG hvertfall, å titte innom deg, Lovise :)
God palmehelg! fra Nunne....

Hennes sa...

Oj, dette ser godt ut.
Må lage litt vaffler jeg no.
Takk for tipset.

Ha en fin kveld.
Klem Linda..

Linda sa...

Ser deilig ut,men litt sein i kveld. :))

Lise sa...

Hmm.. jeg gikk visst glipp av vaffeldagen jeg og. Men det er ingen grunn til å ikke lage vafler en annen dag! :o) Ellers er jeg glad i å steke sveler jeg da (eller spise, rettere sagt). Med brunost på. Mmm!
Ønsker deg en riktig god påske!

Gry sa...

Vaffler er alltid godt!
Ønsker deg ei fin Påske!
Klem : )