søndag 6. desember 2009

Du herlige tid..



Advent er ei deilig tid. Det er tid til hjemmekos og fredfulle stunder som gir en helt spesiell stemning som vi trenger i denne mørke tida av året.
I går kveld kledde vi oss i "Michelinmanndresser"....ja jeg føler meg som det når jeg kler på meg scooterdressen, he he. Vi gikk ut i den klare vinterkvelden i 8 minusgrader og stille nydlig luft. Hundene vimset lykkelig omkring beina våre og hadde det travelt med å snuse på alle spor og flekker i veikanten. Vi endte opp hos noen venner hvor vi ble til kveldsmat og enda litt lengre. Det ble natt før vi tok fatt på hjemveien. og fortsatt var det stille, månen lyste over havet, det var bare oss og stjernehimmelen i flere kilometer. Bare ett eneste menneske til var ute midt i natten, og det var ei dame i kort skjørt og støvletter. Hun gikk først den ene veien, så snudde hun og gikk den motsatte veien. Jeg tok meg i å klemme litt fastere i hånda til jegeren og tenkte på at jeg er lykkelig som vet hvor jeg skal.....


I dag haddde vi en deilig biffmiddag helt for oss selv. Med tente lys på bordet og med et lite glass rødvin som prikken over ien. Etterpå fikk våre firbeinte venner dele den siste biffbiten, noe som er helt normalt her i huset. Mens de koser seg og mumser i seg hører jeg jegeren si til Sacha, elghunden: "kanskje du skulle ha hatt litt rødvin du også". Jeg kjenner hjertet krøller seg innafor genseren. Hvor godt er det egentlig mulig å ha det???




12 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Du er bare fin! Klem!

Janne i Fagerlia sa...

Høres ut til at dere virkelig kan å sette pris på vintermørket.

Ha en fortsatt fin adventstid!

Sivangj sa...

Ohhh så koselig !!!
Du skriver så levende og jeg rent kan føle hvor deilig det er å være ute i kulda :)
Kos deg en masse i lag med Jegeren og hundene nå i adventstia
Klem fra Siv

Hennes sa...

Det beste med å ha det fint, er faktisk å vite at man har det fint.
:o)
Ha en fin kveld.
Linda.

Nunne sa...

No fikk e me en god latter, Lovise.
Syns e ser dåkk i scooterdressan med ho dama på jag foran dåkk...
... og mæ rødvin i glassan og hundan sulten (og tørst) tuslan rundt dåkk.... :)
Deilige desember!Klem Nunne.

Timotei sa...

Åh, for et herlig innlegg! Du klarer så godt å sette ord på ting,å sette pris påøyeblikkene, kjenne at det er godt å være til...

Nunne sa...

Hei Lovise....
Stikker bare innom for å ønske deg tillykke med dagen...
Vet jo at den 20 er din dag, så jeg regner med du bli oppvarta av jegeren idag..

Ønske alt godt for dagen din og samtidig ønske jeg en gledelig jul til dåkk begge!
Fint julevær og fint med den nye snøen som kom!
Så får vi også glede oss over budskapet i jula, og bli fyllt av takknemlighet! Klemmmmmmz...Nunne.

Stubbetufsa sa...

Hei, Ellen Lovise!
Jeg vil ønske deg og dine en fredelig og god jul!
Klem fra mørkelandet (...med en liten fin lysstrime)!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Riktig God Jul!

Juleklem

Nikoline sa...

Hei,hei!
Er innom på snarvisitt (mens eg øver meg på min nye pc) for å ynskja deg fortsatt fine romjulsdagar. Håpar du har hatt ei god og fredfull julehelg:0)

Lise sa...

Så koselig fortelling! Man kan nesten se det for seg. Ønsker deg en fortsatt god jul, og en forsinket gratulasjon med dagen :o)

Stubbetufsa sa...

Hei!
Jeg ønsker at du må få et inspirerende og utfordrende nytt år! Klem!