onsdag 27. august 2008

LAPPETOPP TIL LAP TOP` EN

Det skjer sikkert ikke så ofte, men av og til kan jeg kanskje ha behov for å ta med meg laptopen på tur:)
Og da må jeg ha noe å putte den inn i. Den er ikke så stor, så det går fint å ha den oppi ei veske, men jeg fant ut at jeg ville lage et trekk til den likevel.
Så da måtte jeg komponere litt....



Det er nok ikke tvil om hvem som eier denne.....den er jo MIN!



Den var faktisk ikke så snar å sy,- den består av flere lag. Først lappadelen som er sydd av bomullstoffer og lin ( Ikke så uventet, hva? ) Deretter et lag vatt og et mellomstoff. Deretter er den foret med et rosa ullstoff fra Tilda som jeg hadde liggende.


Det var faktisk litt plunder med å få den STOR nok samtidig med at foret måtte være LITE nok til å passe inni. Det er utrolig hvor "klesdryg" den var:)



Her vises det rosa ullstoffet som er inni.


I det ene hjørnet festet jeg ei solid hempe for å holde så jeg ikke mister den i gulvet med et brak.



Og her ser dere....skreddersydd!!


Til slutt prikken over i -en. En nydelig liten pynt i glidelåsen. Den kjøpte jeg hos Laila på den nye Krambua.

Nå skal i alle fall ikke min pc fryse når den skal være med ut!




32 kommentarer:

by Siv sa...

Så flink du er!!!
*Siv*

annemariesquilt sa...

Heia så utrolig søt og flott lapptopp du har laget. Likte spesielt likte jeg den flotte pynten på låsen.

Den gode feen sa...

FANTASTISK fin. Heilt vanvittig skjønn syns eg. I tillegg diggar eg at den er praktisk og genial. Den søte vesle detaljen med broderiet var berre prikken over i'en!

Gamlå sa...

Så smart og personlig. Skal si du er kreativ.
hilsen Gamlå

Som mine dager er sa...

Jeg er skikkelig imponert over sy-kunnskapen din altså. Så profft, Lovise! Ingen har maken engang. Du er veldig kreativ, og jeg slutter aldri å bli imponert.

Klem fra Marit

Tilonino sa...

Jeg sier det også; så smart :) Den var kjempesøt og så likte jeg så godt fargekombinasjonen din. Kjempeflink

Anita sa...

Sååååååå fantastisk fin!! Sånn burde alle hatt! Alle disse ungdommene som skal ha med seg pc på skole hver dag!! Og jeg da, selv om jeg sjelden har med meg pc`n noe som helst sted;o) Kos deg i dag!

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Hei der.
Ser innom for å ønske deg en fin dag og kos deg :))

-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@

Ta deg tid til å glede deg
det er som musikk for sjelen.

-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@-@

Muffin sa...

Du og du, den var kjempefin! Min Pc ble nesten misunnelig. Og så fin matboks da lenger nede her :-) Synes jeg kjenner gjen stilen på den.

Kjersti sa...

Wow, så fin den ble! Jeg kommer liksom ikke i gang med noe slikt. I mars skulle jeg lage veske til kameraet, men har enda ikke startet..

Jorunn sa...

Takk for hyggelig hilsen! Hvis jeg vanner hos deg så kunne kanskje du sy litt for meg? ;0) Var kjempesøt veske til pc! Broderingen var prikken over i'n.

Grip dagen sa...

ER DET MULIG!?!

Genialt å sy eget trekk til laptop'en. Fint laget var den også, du er nøyaktig og flink!

Men det beste var jo ordspillet da:
Lappetopp til Laptopen...
Gullfin!

Ha ei kjempefin helg! Marit

Lene sa...

Ååååå, Lovise!!! Dette er det bare deg som kunne finne på og få til!!!! Så inmari fin den var!!! Jeg går og venter på klarsignal for ny pc på garantien min, men ting tar visst tid... Skulle vel sååå gjerne hatt en sånn lappetop og ;)) Helt knall!!!

Du skulle bare visst hvor nære vi var på å ta turen utom deg i sommer. Jeg tenkte at jeg fant jo helt sikkert nummeret ditt på gule sider. Men så ble det ferga over til Moskenes litt tidligere enn vi hadde planlagt. Neste gang - DAAAA!

Jeg kommer akkurat hjem fra nok en tur nordover - denne gangen i begravelse til besteste tanta i verden. Kjempetrist - men likevel en slags lettelse og etter lang tids, vond sykdom.

Jeg kommer nok ikke til å blogge like mye som før - men kommer likevel litt sterkere tilbake, bare jeg får ny laptop. Hundrede år siden jeg har vært innom noen her nå - og denne gangen blir det bare med deg - måtte bare inn og si hei nå.

Gooodeste klemmen til deg, kjære søster Ellen :))

Linda sa...

Hei!Lapptopp/quilten var smart og flott.God helg!Hilsen Linda:))

Tove sa...

Så kjekt med nye gjestar på bloggen min! Eg vart jammen inspirert av å sjå på kor kreativ du er.... Tek og linkar deg, slik at det er lettare å finne tilbake til deg - vil gjerne besøke deg ofte!

Klem

Besta sa...

Den var bare nydelig.. I kveld har jeg laget ripsgelee etter oppskrift fra din blogg. Tusen takk. God helg!

by Siv sa...

Lurte på en ting... Hvordan har du lagd den underskriften under innleggene dine?
Har lenge tenkt å lage en slik, men så detter det (som mye annet) ut av hodet mitt...
Ha en super helg
*Siv*

Marie sa...

Nydeleg arbeid! Forstår godt at dette tok tid!

Eg måtte le litt for meg sjølv då eg las om då du kom mange timar for tidleg på jobb. Jaja, då fekk du iallefall god trim den dagen.

Fort gjort. Ei eg jobbar med i barnehagen kom til tidlegvakt når ho hadde seinvakt, ho oppdaga det etter ein time, ingenting å gå heim for for då var det berre ein time til ho eigentleg skulle begynt. Så det blei ein lang dag, hehe.

LAPPEQURI sa...

ÅÅÅ den var flott:-)
Min pc er missunelig;-)
Ha ei fin helg

Muffin sa...

Måtte bare innom for å titte på lappetoppen en gang til. Ja, og så for å ønske en fortsatt god helg!

Mita`s hjørne sa...

Heisann...
Denne var jo bare utrolig flott da... du er utrolig flink altså... og med den søte pynten på glidelåsen...supert...

Ha en koselig dag og uke...

hvorfor ikke... sa...

KJEMPEKULT!!!
jeg er helt målløs...sånn skal jeg også lage en gang...hvis jeg får tid en gang...?
virkelig lekker!

Sonja sa...

Så mye fint du lager. Den siste oppfinnelsen din var geial synes jeg.
Ha en fin uke.

Fjordheim sa...

Den var jo kjempeflott. Tro om jeg klarer å lage en slik en gang. Har tenkt på at jeg skulle prøve, men så flott blir den nok ikke. Du er jammen flink
Ha ei riktig god helg :)

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Titter innom for å si hei og ønske dge ei god helg =)

Silkeline sa...

Så bra at vinterkåpa til PCen er sikret, og såååå fin den ble!!! Den passet jo perfekt. Nydelige stoffer, og så søt den lille glidelåspynten er:) Du er så produktiv bestandig, og så kreativ!

Kos deg videre....:))

Mia sa...

Hej!
Så fint "lappetopp" du har sytt!!!Har själv sytt ett men det blev en fodrad pose, håller på med ett fodral till sladen nu...Hur går det med ditt änglateppe? Mitt kommer sig sakta, men säkert. Nu är vi på hytta med ett underbart väder idag....Ha en fortsatt fin søndag.
Mia

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Kjempefin! Gøyere å putte den opp i noe som er vakrere enn en svart nylonveske.Du er råflink!
Klem

Elzie sa...

Vad du är duktig. Den var ju helt toppen den lappetoppen *s*. Och välsydd som vanligt.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Karilla sin hobbyblogg sa...

Hei
Utrolig smart lap top etui. og knallfin å se på.
Fikk lyst å lage et til min også, selv om det ikke er ofte den er med noe sted.

Inga sa...

Veldig flott pc-etui! Og gratulerer med oppskrift i Quiltebladet! :o)

Anonym sa...

Imponert !! JA
At det går an og at du får det til
KJEMPEFINT!
Inspirert: Nei
Eg har ikke mulighet til å få til noe sånt!!
Noen må jo se på og kanskje kjøpe eller få av sånne flinke folk!!
Ellinor på Tonnes