fredag 22. januar 2010



Et glass kaffe, takk:)




Det er litt uvant å drikke kaffe av glass, det må jeg innrømme. Men da jeg ramlet over dette søte " Mug hug" mønsteret på bloggen til Jenny of ELEFANZ kunne jeg ikke dy meg, det skjønner du vel?



Jeg måtte fram med stoff og brodergarn i en fei, og det var kjempegøy å sy det nydelige lille motivet. Jeg tenkte på vårlige stunder ute på trappa med kaffen, enten i krus eller i dette glasset. Da holder det kanskje litt lenger på varmen?


Det er sydd med hemper i elastikk, for da kan det benyttes på flere forskjellige krus og glass.



Søte og enkle roser...


På innsiden har jeg foret med ullfilt, sånn at det skal isolere godt. Da brenner vi ikke fingrene heller, på det varme glasset:)

Artig og litt nyttig lite prosjekt.
Takk, Jenny for mønsteret.











18 kommentarer:

Jenny of Elefantz sa...

Hi Lovise!
It’s so pretty! Thank you for showing me. I’d love to read your blog – can you add a language translator to it, please?
Hugs
Jenny

LisaMatilda sa...

Vilka söta "mug hugger"! Har aldrig sett sådana förut.
Kul att få kika runt här hos dig. Alltid mycket fint att se!

Min Quilte krok sa...

Nydelig nesten en skatt;-)
Ha en fin og kreativ helg

Unknown sa...

Så stilig denne var. Enkel og fin, og så utrolig nyttig ;-) Har sittet mange ganger og balansert med serviett rundt glasset. Denne skal jeg også prøve meg på.
God helg

Fjordheim sa...

Så flott det er.
Nydelig lite broderi.
Ønsker deg ei flott helg :)

Rekkehuset sa...

Den var kjempesøt! Utrolig hvor mye fint man kan lage med små stitcherier:-) God helg, hjertelig hilsen Hanne.

Magdalena sa...

denne var vakker og praktisk...
ha en skjønn helg!!

magny

Sivangj sa...

Den var jo virkelig nydelig og praktisk og !!
Ha ei hærlig helg !!
Klem fra Siv

Nikoline sa...

Nei,sååå fin den der var!! Slik fekk eg VERKELEG lyst å laga! Kan eg få herma....?
Ha ei fin-fin helg:0)

Janne i Fagerlia sa...

Sååååå nydelig!

Anita sa...

Sååå fint det ble, nydelig! har helt glemt at jeg lovet deg en boks med maling, vet ikke hva det kan koste, den veier 400gram eller no, vet ikke hva slags pakke den må sendes i men vi kan jo sjekke litt, hvis du er intressert??
Kjempefin den blonden din også! Såå lekker! Ha en strålende helg! Klemmer fra Anita!

STEINKJERRINGA sa...

Åh, så stilig, og noe for nordnorske kvelder, skjønt her er det så fint nå at jeg tror jeg tar kaffen på trappa i dag. Jeg skal finne mønsteret nå med en eneste gang! Takk!

janne - kathrine sa...

Hei.

Så fint det ble. Synes det var litt Tilda inspirert også jeg.

Ha en fortsatt trivelig helg!

Hilsen Janne - Kathrine

Merethe sa...

Så artig idè. Et nydelig stykke arbeid. :)

Lise sa...

Åh den var skikkelig nydelig!

Garden Angel sa...

Å disse var utrolig nydelige!!!
Ble skikkelig betatt jeg;)
Og for en flott tekst da!
Hørtes koselig ut å sitte på trappa en vårmorgen, mens solen skinner og nyte en deilig kopp kaffe med denne nydelige koppvarmeren som pynt:))
Ha en fin uke!
Hilsen meg(",)

Hennes sa...

Ådu den var søt.
Så kjekt å lage sånne små koseprosjekter.

Ha en fin uke.
Linda

Stubbetufsa sa...

Nydelig glassvarmer!