mandag 25. januar 2010

Romantiske go`nattsokker




I helga strikket jeg et par romantiske go`nattsokker mens vi var på hytta. Jeg brukte det nye garnet Alpakka Sterk fra Du Store Alpakka.
Om jeg får det til vil jeg legge ut en oppskrift her.






Garnet var en ren nytelse å strikke med, og for meg som sliter med kalde føtter vil kanskje få det bra om natta i disse?


Det sies at Alpakka varmer 7 ganger bedre enn saueull. Det trengs på mine tær, - jegeren påstår at jeg må være født uten blodårer i hender og føtter, men det kan da virkelig ikke være mulig selv om det kan kjennes sånn ut.....


Det er i alle fall påkrevd med sokker om natta her hos meg..... og då er det vel ikke et minus at de er litt søte og romantiske, vel?



Strikk gjerne sokkene mine. De er pyntet med litt stripeeffekt på hæl og på vristen. Dette er enkelt laget ved å strikke annenhver maske bare annenhver omgang.
Ser ut som rett og vrang, men er finere og førhøyer bare maskene litt.








16 kommentarer:

Fjordheim sa...

Ja dei var skikkelig søte med hjerte på. Er det kaldt så er det godt med noe på beina. Går ut fra at du holder varmen nå.
Ha en god kveld :)

Rekkehuset sa...

Kjempefine ble de! Og så søtt med hjerte på:-) Får håpe de hjelper det til å holde varmen også. For meg er det en god fotvask som hjelper, da trenger jeg ikke nattsokker, men kanskje skulle jeg hatt det bare fordi de er fine:-) Hjertelig hilsen Hanne.

Min Quilte krok sa...

Å de var søte:-) og romatiske.
Dette var en lur gave idee
Ha en fin og kreativ uke

Stubbetufsa sa...

Nusselige sokker!
Jeg har fått et par sokker fra min datter som er for fine til hverdagsbruk, så de har jeg til nattsokker.
Men det er nå best når føttene blir varmet av andre føtter!

Muffin sa...

Uten blodårer i fingrene hadde du ikke greid å strikke så fine sokker :) Og den hjertepynten gjorde susen, virkelig. Litt synd å gjemme det fine hjertet under dyna kanskje? Du har laget så mye fint i det siste, koppvarmer og greier, og nedi her ser jeg snurten av bakedamer!
Ønsker deg alt godt - og varme føtter.

Unknown sa...

Så søte og romantiske. Har også strikket ett par i det garnet, og de ble myke og deilige :-)
Tester gjerne oppskriften din når den kommer

klem ¤

Janne i Fagerlia sa...

Nydelige nattsokker. Jeg er også plaget med kalde føtter, og bruker sokker på beina om natten fra september til mai.

Nikoline sa...

Så lekre sokkar! Dei kan jo ligga framme berre til pynt,dei der.
Har tenkt eg skal prøva meg på sokkar eg også etter Petunia si gode forklaring.
Ha ein flott dag:0)

Anonym sa...

SÅ skjønne:-)
Ha en fin dag, klem Hege.

Monicas sa...

heisann...og du verden så steike fine sokka....skikkelig fin var dem...må prøve meg på dem...åsså så pent med hjertet i tillegg da...klem fra nord

Anita sa...

Sååå skjønne sokker!! Nydelige! Sånne hadde jeg trengt også for jeg er nok født med samme skavanken som du, men kald på hendene, varm om hjertet :0) Estra koselig med det hjertet på! Skal starte på en jakke til lillemor jeg nå, har strikket to luer idag, som skal til noen nieser på Toten! Kos deg!

Hulda sa...

Så flotte og romantiske sokker. Nydelig med det hjertet på. Lekkert var det virkelig. :)

Nunne sa...

Du store min, her var dte mye jeg har gått glipp av... et glass kaffe bl.a. Sånn er det når man sjøl er lat å blogge, så tror man alle andre er av samme slaget :)

Har ikke hørt om Alpaka sterk, men det er nok bra, som alle de andre alpakka... Deilige sokker, ser jeg. Syns barføtter er best om natta, jeg. Er beina kalde stikker jeg dem et øyeblikk borti sjåføren sine..... ;) så er de oppvarma...
Artig at dåkk har vært på hytta, vi burde vært der ute på Oasen...
Tida må vel komme...
Har hatt masse besøk, og dessverre henger julestjerna i vinduet der ute enno :)
Ønsker deg en god dag! Nunne.

janne - kathrine sa...

Hei og god lørdag kveld.
Så fine de ble og så dekorativt det ble med de små hjertene på :-)
Ha en fortsatt fin helg! Hilsen J-K

2ne sa...

Hei, første gang jeg er innom bloggen din og det skal bli fler. Her var det masse koselig - inspirasjonen kommer. Noen nydelige sokker du har strikket :-) Ønsker deg en kreativ og strålende dag.

Anonym sa...

De nattsokkene var både praktiske og romantiske. Jeg bruker også tynne ullsokker om natta, store deler av året. Men mine er nok ikke fullt så lekre som dine. Jeg opplever at jeg sover bedre og roligere etter at jeg begynte med det, selv om jeg egentlig ikke er så plaget med med å være kald på hender og føtter. Å være varm på beina er i alle fall et must for å få sovne om kvelden. Og takk for tipset om "rillene". Jeg har fått et par sokekr med sånne på hælen, og har lurt på hvordan man strikket det :)