tirsdag 19. januar 2010


FERDIG

Blonden er ferdig. Det ble 4 meter, og nå gjenstår å finne ut hva jeg skal bruke den til. Har bestemt meg for at det skal bli en duk, men ikke hvordan den skal være.
Det er flere ting å tenke på: skal det bare være et stoff, eller skal jeg brodere noe?



Skal jeg bruke lin, eller grov bomull? Skal det være hvitt eller naturfarget?


Det ser ut til at den blir liggende på vent. Må vel bli litt moden tenker jeg.
Her er den foreviget sammet med et baksteklede jeg sydde før jul, etter mønster fra Jorid i Muffins verden.




Så i mellomtiden får jeg finne på noe annet, lese litt i boka jeg holder på med, eller....


... kikke litt i en spennende boks jeg har på lur?


Der ligger det mønstre og brodergarn til søte små motiver, et bokmerke jeg hadde glemt,-


søte små motiver



....men jeg tror jeg setter lokket på igjen. Er i en ubestemt fase, og får heller være der litt.....








17 kommentarer:

Hulda sa...

Utrolig skjønn blonde! Du er kjempeflink!

Unknown sa...

Så fine stitchery. Blir litt misunnelig på så fine mønstre ;-)

Kos deg ¤

Monicas sa...

åh, så fin blondern var...for ikke å snakke om mønsteret på kledet...ha en fin onsdag

Min Quilte krok sa...

Husk planlegginga er halve jobben sies det;-)
Syns 4m blonde er en stor jobb
Ha en fin og kreativ uke:-))

@afjo72 sa...

Oi, så flink du er!! Kjempefint alt sammen :)

Mormor sa...

Jeg er imponert! Det blir nok en fin duk.. en gang.. med broderi kanskje?
Lykke til!

Stubbetufsa sa...

Det er fruktbart å være i en ubestemt fase en tid. Og det er liksom litt avgjørende for årets produksjon hva en legger i vei med, det trenger overveielser!
Lykke til! Imponerende blonde!

Lise sa...

Wow så lekker blonden ble! Det må ha vært litt av en tålmodighetsprøve. Nydelig baksteklede også! Har ikke mannet meg opp til å prøve det ennå, det ser så vanskelig ut, men mønsteret ligger klart sammen med garn og tøy ;o)

Pia sa...

Hei! Så flott blogg du har! Virkelig artig å både se og lese. Så nå er jeg en av dine følgere:-). Ser du har hunder - er det irsk ulvehund eller hjortehund du har? Jeg har selv en Borzoi eller russisk ulvehund, om du vil:-).
Har aldri tenkt på å lage blonde selv, men jaggu skal jeg prøve. Skal se om jeg finner mønster. Takk for titten:-)

Hennes sa...

Utrolig flink du... Fire meter, hjelpe meg for en jobb.
Likte veldig godt den boken du har i boksen din, og bokmerket var søtt..
Øya er en flott bok, kos deg videre med den..

Ha en fin dag.

Linda.

Fjordheim sa...

Spennende å se hvordan duken blir til slutt. Nydelig stitchery, du syr mange flotte slike.
Jeg pakket julekuler i sjokoladeboksen min. Men den var fin å ha litt smått syarbeide i ja. Det var lurt.
Har nettopp lese ferdig den boka. Det var ei flott bok, og jeg lærte mye nytt om spedalskehet. Trodde vel det var en sykdom som var utryddet lenge før den tid.
Kos deg med sytøyet og lesingen :)

Randi sa...

Nydelig blonde du har strikka.
Duken blir garantert flott uansett hvilket stoff du velger.
Ha en trivelig dag!

Inga sa...

Nyyyydelig blonde! har så lyst til å lage en sånn sjøl. Må bare få unna noen andre prosjekter først.

Bakstekledet var også flott!

Ha en fin kveld :o)

Janne i Fagerlia sa...

Min mor holder på med akkurat dette motivet på et bakehåndkle. Kjempesøtt!

Timotei sa...

Nydelig blonde du har heklet!

Gry sa...

Takk, så vakkert du har brodert.
Muffin, Jorid er en av gjestebloggerne mine så se gjerne innom.
Klem : )

Linda sa...

Hei Louise!Åååå,for en vakker blonde.Spennende å bruke til duk,kanskje fin til broderi og lappeteknikk.
Herlig bok du leser,her leser jeg bok nr.2 Hjemkomsten.
Ha en fin kveld! :))