onsdag 6. januar 2010

Innesysler i kulden

Det er kaldt her også, men det gjør ingen ting så lenge jegeren fyrer i ovnen, og jeg har nok garn og pinner tilgjengelig:)
Her er et bilde tatt av Kjell Sahl i dag, det viser frostrøyken som ligger over havet her på Reipå. Akkurat nå er det 22 grader , og det er ganske mye her ved kysten.




Inne er det godt og varmt, og på pinnene mine befinner det seg ca 1,5 meter blonde....
Jeg vet ikke hva jeg skal bruke den til, og hvor lang den skal bli, men jeg koser meg med å strikke den. Jeg kan legge link til mønsteret om noen ønsker det. Den er lett å strikke når du har lært deg mønsteret ( det tok litt tid før det satt hos meg, må jeg innrømme )

Her er link til mønsteret


Jeg har brukt vanlig heklegarn 12/3, og strikkepinner nr 2.
Ja, det er lett å strikke hull på fingeren med så tynne pinner når man skal strikke 3 masker sammen i ett kjør. Og vondt!



Blonden blir skikkelig søt, det er sikkert. Forslag til hva jeg skal bruke den til??




En annen ting jeg laget her om kvelden var dette bokmerket.
Jeg koser meg med å lese bøkene til Camilla Lackberg for tiden, men jeg har bare ett problem, og der er at jeg blir så trøtt når jeg skal lese og har lett for å sovne med boka i hendene.



Men i alle fall, det er greit med bokmerke de gangene jeg rekker å legge fra meg boka før jeg sovner....



Syltynt garn og tynne pinner gir et fint resultat.
Den lille dusken med glassperler gir prikken over ien, ikke sant?








15 kommentarer:

Anita sa...

Sååå nydelig blonde! Helt skjønn, ser vanskelig ut! Du jeg har en boks igjen med tavlemaling, kan evt. sende den til deg, men jeg vet ikke hva portoen vil komme på? Boksen koster 99,- og rekker til å male en stk dør på begge sider :0) 2-4 kvadrat står det på boksen. Her er det grisekaldt. OG vind! Må ut med barna som skal til sine steder, men etter det skal jeg være inne, tror jeg ;0) Kos deg så snakkes vi snart! Og forresten GODT NYTT ÅR!

Fjordheim sa...

Det var en nydelig blonde.
Kan tenke meg du finner på noe å bruke den til. Visst ikke kan du jo legge den ut for salg. Tviler ikke på at du vil fått solgt den.
Ønsker deg en god dag :)

Tino sa...

Hei, der var du ja!
Jeg var uten pc i desember og linken til deg forsvant med den gamle pc'en. Nå skal jeg få linket til deg :)
Jeg liker også å lese Camilla Lackberg, og det var et nydelig bokmerke du har laget.

Ønsker deg et riktig Godt Nyttår, og en fin uke videre. Klem :)

Stubbetufsa sa...

Lekker blonde! Det er bokmerket også!
Blonden ser jeg for meg festet på en hvit lue...

Janne i Fagerlia sa...

Så lekre strikkerier du viser.

Tusen takk for flott kommentar fra deg. Både mønster og stoff er kjøpt hos Stoff og Stil. Om du syr en hvit tunika i ull eller polarfleece ville den hvite hekleborden din ha vært nydelig kant nederst.

Nikoline sa...

Åå så flott! Men ser litt avansert ut og at det er vanskeleg å komma inn i mønsteret... men den var heilt lekker!Det blir spennande å sjå kva du finn på å bruka den på.
Kos deg vidare med strikketøyet,fyr godt i ovnen og ha ein fin januarkveld:0)

Guttemamma sa...

Du tryller jo med pinnene,Lovise -noe så vakkert!! Jeg leser Läckberg på sengen jeg og...
klem o godt helg

tinemor sa...

Jeg fant de ikke jeg heller...
Kanskje tom
Men jeg fant denne:

http://www.illusion.no/eira-strikkekjole-creme

Ligner litt....

Klem

Sivangj sa...

Kjempe flotte blonder og det bokbindet var jo bare nydelig det og !!!!
Ohhh ja kunne godt tenkt meg oppskrift O.o
Blondene kan jo brukes til så mangt, kanskje forandre et plagg som har fått ligge for lenge i skapet....
Du må ha et riktig godt nytt år og ei hærlig helg !!!

Lise sa...

Brr! Ja det har vært kaldt den siste tia, det er sikkert! Men det er MYE bedre enn sånn det er nå, her i Harstad regner det, og regn oppi vintersnøen er det ikke mye positivt med!
Nydelig blonde! Ja det er vondt i pekefingeren med tynne pinner! En gang strikket jeg så mye at det gikk hull på huden *iik*. Ikke godt.
Camilla Läckberg er en av mine favoritter også, venter i spenning på neste bok, for den forrige sluttet ganske dramatisk. Jeg blir også trøtt av å lese, men lydbøker er enda verre. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet begynne på nytt på en lydbok fordi jeg har sovnet av *fnis*. God helg!

Bente sa...

Godt nytt år !
Kjempeflott blonde !!
Har du oppskrift på den ?
Det så ut til å være så kjekt håndarbeide.

Anonym sa...

Så vakker blonde, og så jevnt og fint du strikker!

Skjønner at du gleder deg over bare å strikke den uten å vite hva du skal bruke den til og hvor lang den skal bli. Det vet man ikke alltid når man koser seg med arbeidet.

Tror ikke jeg har sett strikkeblonder før, men den fortjener nå en spesiell plass... På en gardin, kanskje? Kappe? Mellomverk?

Takk for at du viser den frem, og lykke til!

:D

Jenny of Elefantz sa...

The knitted lace is beautiful!!

Miriam sa...

nydelig blonde,koslig blogg
Ha en fin helg

Ida E sa...

Kjempefin blonde og nydelig bokmerke. Har skrevet ut mønsteret. Fikk tips fra Jofrid i Muffins verden om å ta en tur til bloggen din og det var et hyggelig sted. Men du har veldig mange fristelser her, både kaker og hobbyting, farlig. Ha en strålende dag.