torsdag 10. januar 2008

NOE GAMMELT OG NOE NYTT

JEG ER IKKE DEN FLINKESTE TIL Å GJØRE FERDIG TING,

men nå er i alle fall disse sokkene ferdige:)

De er strikket i deilig Opalgarn, etter mønster fra

Drops Design.


Jeg tok noen flere bilder av sokkene men til min store skrekk var de for avslørende!!! På bildene vistes det nemlig godt at jeg ikke alltid prioriterer støvsugeren. Sokkene var nemlig fulle av hundehår.... ikke akkurat noe å vise dere, he he.

NOE NYTT!!
EN ENGEL IBLANT OSS.

Nå er jo jula over, og da får jeg lov til å starte på det nye engleteppet mitt. I går ble alle stoffene vasket og strøket med største forsiktighet. Beskrivelsen ble lest, og de forskjellige forberedelser ble gjort.

Det er en hel jobb å tegne av mønster til stitchery syns jeg. Jeg stirrer til øyet blir stort og vått, og må rette opp ryggen og tørke tårer før jeg kan fortsette, og plutselig kan jeg ha tegnet noe som ikke finnes.. Puh, på denne ble det bare en bitteliten feil på lommene, heldigvis.

Men penna er helt suveren....hadde jeg bare klart å få tak i noen flere av samme sort. De er supertynne, nr 005. Noen som vet hvor jeg kan finne dem?

Det skal være mange små biter i lange rekker...puh, her er det nøyaktighet som gjelder.

Det er alltid spennende å se om en har vært nøyaktig nok.


Tror ikke det ble så ille.


I alle fall var det godt med kaffe og nybakte muffins innimellom.


JEG HAR FÅTT EN AWARD

Tusen takk Mitas hjørne for denne herlige award. You make my day- det er store ord. Tenk så fint at vi kan være med å gi hverandre fine dager gjennom bloggene våre. Vi har en unik mulighet til å spre gode tanker og fine opplevelser med hverandre, vi kan gi masse inspirasjon og ideer som igjen kan berike våre liv med skaperglede og en trang til stadig å utvikle oss videre. Det er kjempegøy å ha oppdaget denne formen for vennskap, og det gir meg veldig mye glede i min hverdag.

Jeg vet ikke helt om jeg er nødt til å plukke ut noen som skal få denne awarden fra meg, men jeg har mest lyst til å sende den videre på egen hånd til alle de jeg har blitt kjent med denne tiden jeg har vært blogger. Håper noen kan ta den til seg og sette pris på å få den.

Tusen Takk, Mita for dine fine ord til meg.

Og takk til dere som er innom,dette blir mer og mer gøy!!!

16 kommentarer:

Hulda sa...

Så fin den engelen ser ut til å bli, og lekre sokker du har strikka også. Heldig som fikk den fine awarden! :)

Hulda sa...

Veldig flott det nåletuiet du har sydd!!

Anne sa...

Sleng over en muffin hit da....
du frister jo så...

Lene sa...

Hehehe! Eksamen gikk aldeles over forventingen - og jeg har vært og kjøpt meg premie, ja :) Tok utgangspunkt i en advokatlønning da jeg valgte prisklasse, hihi :) I dag var det faktisk sykdomslære som sto på tapeten, så du kunne jo vært til god hjelp. Jeg har firma innen helse og omsorg, og tar vernepleien deltid ved siden av.
Ellers sier jeg og jatakk til en muffin ;) Og du - så nydelig brødpose du hadde sydd til Thalia :)

Ha en fin dag :)

Lene sa...

.....og så skulle jeg innom igjen, for jeg glemte å kommentere heading bildet ditt som var aldeles fantastisk... Men poff... Borte....

;)

Linda sa...

Hei!Nydelig engleteppe Du har begynt på er spent på å se fortsetelsen.Hilsen Linda :)

IngersATELIER sa...

Hei igjen... Den fortjener du virkelig... engel på gang, åhh så spennende, ser ut til at den kan bli vedig fin. Å gjøre ting ferdig, hmmm....sliter med det for tiden jeg. Tror jeg har 15 uferdige bilder stående, og så får jeg dårlig samvittighet når jeg ser dem. Nå har jeg rett og slett satt de langt inn i et skap!
God helg til deg... med engler og det tilhørende!:)
Klem.

annemariesquilt sa...

Hei flotte sokker, jeg hadde jo ikke hatt råd til å bruke de.
Ser du er i gang med teppe, så spennede. De små bitene ser jo fine ut. Har kjøpt sånn penn på Kathrines quiltestue, men den gikk altfor fort tom. Fikk tips der om å alltid la den stå med hodet ned. Så nå bruker jeg bare en tynn bløt trykkblyant, det går fint det også......muffins, jatakk!

My little footprints sa...

Hei!
Takk for hilsen hos meg. Synd du ikke har fått gleden av et skikkelig bra loppemarked. De beste er vel de som har åpent året rundt! Faktisk så tror jeg ikke det loppemarkedet jeg pleier å være på har klær i det hele tatt! Bare hylle opp og ned med alt fra serviser til gamle melkespann og radioer. Du får ta deg en tur innom om du er på den kanten da vettu, skal lage et innlegg om loppemarkedet siden ;)
Skal bli spennende å se hvordan engleteppet ditt blir seende ut, til nå så ser det jo veldig lovende ut!
God helg til deg!
Klem fra Beth

Anonym sa...

Ble geleidet hit inn av Thalia :) og det har jeg ikke angret på. Ble helt betatt av alt det fine du har sydd.
Stikker nok innom flere ganger.

hilsen monamor.blogs.no

Lene sa...

Hei på deg :) Der var nydelige bildet ditt på plass igjen. Vet du, det minner meg så om hytta til mor og far (som jeg kalte pappas foreldre) Jeg glemmer aldri de gangene vi kom dit på vinteren og måtte måke oss inn. Pappa laget diverse tunneller og labyrinter i snøen utenfor. Ååå, det er gode minner, altså :)

Ha en super kveld, Lovise - og hils han andre verdens beste ;) Selv har jeg arbeidshelg, men er kjempeheldig og jobber hjemmefra :)

Lene sa...

Ååå, fy søren, Lovise. Nå ble jeg altså sittende å bla hele bloggen din igjennom!!!! Og du er jo bare helt rååå på håndarbeid. Jeg fikk følge valpene, og være med deg på iponerende lefsebaking hos kollega, og hilse på Ellen Amanda... Dette var moro - og kjolen var bare nydelig. Skjønner godt du var stolt den gangen, og at du gjerne ville finne kjolen igjen :)

Tusen takk :)

Mita`s hjørne sa...

Den pennen du har så helt super ut da, så ei her som brukte myk trykkblyant - skal jeg jammen også prøve... har en slikk markeringspblyant som hvisnok skulle brukes til å tegne over mønster med - men jeg liker den ikke, den smitter over så jeg kan jo nesten ikke ta i stoffet når jeg syr...

Kjempefin den engelen du holder på med, er det et teppe med flere engler...???

Ha en koselig kveld...

Hobbygåsa sa...

Så fine sokker du har strikket! Ja bildene har av og til med litt mer enn man tenker på når det blir tatt... Det var noe veldig småtteri med Tilda bildet, men du så flott det kommer til å bli. Ha en fin uke!

Anonym sa...

Hørte jeg et hjertesukk? Jeg kan fortelle deg at det tok to måneder å få vottene ferdige. Selv om jeg måtte rekke opp flere ganger, er det feil i mønsteret. Men det er det ingen som ser. Et godt råd : merk av med en blyantstrek på høyre side i oppskriften på de omgangene der du skal begynne med ny rute. Det hjalp meg godt. Lykke til, Lovise!

Anonym sa...

Jeg strevde også med de siste maskene. Jeg forsto hva jeg skulle gjøre, men greide ikke å koble maskene pent sammen. Det var litt for mange hensyn til ulike maskefarger. Så jeg felte de siste 12 maskene( 6+6 ) rett av og sydde dem sammen så pent jeg kunne.
Det ble helt greit.