torsdag 17. januar 2008

TULIPANER





PÅ DENNE TIDEN av året er tulipaner en stor favoritt. Så da jeg skulle dra hjem fra jobben i går fant jeg ut at jeg måtte feire at jeg skulle ha fri i dag:) Og dermed bar det i vei for å kjøpe tulipaner. Ja, okei da....jeg stakk ikke bare innom et sted, jeg måtte faktisk kjøre i motsatt retning av hjemveien noen kilometer for å komme til gartneriet. Men jeg skulle jo på Byggmix likevel, så da var jo en del av veien gjort i samme tida...

Som dere ser i headingen var det en vellykket tur, ikke sant? Ja, hvis dere ser headingen vel å merke. Jeg plages med at bildet der smått forsvinner, og ikke vet jeg hvor det blir av. Må legge det inn på nytt og på nytt.



Dessuten er den første engleblokka ferdig.

Den ser dere her. Synes sjøl at den ble fin.

Så er det bare å vente på neste forsending fra Kathrines Quiltestue:)

Må fortelle om en kjekk og søt sykepleier som heter Beth på My little footprints.....hun har fått tak i noen herlige bøker fulle av monogrammer på loppis. Og tenk- hun deler mønster villig vekk med oss andre som syns dette er spennende. I dag fikk jeg en stor konvolutt fra henne med kopier, og sist men ikke minst et nydelig kort som hun nok har laget selv. Du snakker om herlig jente:)

Tuuuuusen takk Beth:


Og enda en ting....takk til Ella for en flott award. Jeg ble kjempeglad for den.
Sender den videre til alle som leser dette.
Oj oj dette ble et merkelig innlegg..fra det ene til det andre. Men sånn er det når det koker i hodet og døgnet får for få timer til alt jeg har lyst til å foreta meg.
Noe annet jeg vil vise i dag er noe jeg har på strikkepinnene.
Det kalles SMOCKIES!
Det er votter uten fingre for oss som er litt frossen. Mønsteret fant jeg på bloggen til Bente B
Hennes blogg var en av de første jeg oppdaget, og der ble jeg inspirert til å lage både Baby bib`o love, Baby booties, Calorimetry og forskjellig annet.
Hmmmmm, blogger vil ikke samarbeide med meg akkurat nå, så jeg får ikke lagt ut noe bilde. Får ta det igjen senere.
Fikk nettopp en beskjed på telefonen om at det var et ord jeg burde forandre på bloggen min. Jeg skjønte ikke helt, men fikk forklaring etter hvert. Det står at jeg er sykepleier på NESTEN 50, og det stemmer jo ikke lenger. Jeg er jo blitt 50!!!
Jepp, jeg ordner det, Gunlaug:)
Takk for i dag, kos dere i vinterkvelden:)

26 kommentarer:

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Tullipaner er min favoritt på denne tiden også! La merke til headingen din med engang og ble veldig glad:))

God helg

Timotei sa...

Nydelig stitchery!

Nunne sa...

:) Du så vårlig det er hos deg!
Jeg drømmer om EN GANG å prøve å brodere som du gjør, men hittil er det for mange baller i lufta.Men det er så flott arbeide!
Du vet jeg spurte om du kunne kosteskaftmasker/påfuglmønster...
I mårra (hvis helsa holder,jeg er så forkjøla og har litt feber) skal jeg prøve.
Da du fyllte 50 var du plutselig ikke så MYE yngre enn meg,men mellom 50 og 60.....du også,så det var nesten av misunnelse jeg pirka borti bloggteksten din igår... Tilgi meg. Litt skøy må man ha :)
Ha god helg! Stell pent med gubben og tulipanene... Klem fra Nunne

Inger sa...

Tulipaner er bare en nydelig blomst. Nydelig stitchery du har laget, og så har jeg kost meg med bildene fra hytta di. Det er bare så utrolig deilig å ha en slik muliget. Ha ei fin helg.

My little footprints sa...

Hei Lovise!
Så hyggelig at du nevner meg i bloggen din! For noen koselige ord, jeg er jo helt overveldet!
må si også at broderiet ditt ble jo kjempefint! Så flink du er! Skal bli fint å se om du kanskje tryller frem noe fra monogrammene!
En herlig helg ønskes til deg!
klem fra Beth

[morgrethe] sa...

Kjempefin engel, og ikke minst lappene rundt. Som jeg gleder meg til å se de andre englene dine. Så du forstår, det er ikke bare du som venter på at neste pakke fra Kathrine kommer, jeg venter jeg også.... ja på at du skal få pakke og kan vise oss altså. ha en fin lørdag.

IngersATELIER sa...

Så nydelig den ble... engelen var helt skønn:) Tulipanene dine lyste opp her inne. Ønsker deg ei flott helg, kos deg med dine kreativiteter!
Klem fra IB

Lene sa...

Juhuuu!!! Jeg ser headingen din, og den er aldeles heeeerlig!!! Og juhuuu - engleboka er jo søren meg like heeerlig!!! Du er en reser, og jeg er imponert :)

Og atter et juhuuuu!!! Det er helg! Søren med så jeg sender deg en skikkelig god klem, jo :)

Kos deg masse :)

My little footprints sa...

Hei igjen Lovise!
Så koselig at du sender noe til meg da, det hadde du jo virkelig ikke behøvd! Det er virkleig mye koselig mennesker i denne blogge-verdenen, jeg får ikke sagt det nok! Jeg ønsker deg en alle tiders lørdag! Selv får jeg besøk av søsteren min og mannen hennes, og de to små barna. Så i kveld skal jeg storkose meg med dem!
Klemmer fra Beth

Anonym sa...

Hei de var jo helt nydelig takk for titten på dine sider. mye fint og se.

Lene sa...

Hahaha :) Her er det døgnåpent :) Vi har faktisk akkurat hatt oss litt nattmat her. Har hatt besøk hele uka av stedatter og barnebarn. Kjempekos - litt stille her nå. Men likevel - deeeeilig :)

Ha ei riktig så god natt, Lovise. Og som sagt - her er nattmat igjen :)

Monika sa...

Heia
Flotte tulipaner - våren kommer snart og dette var ein flotte bukett som minner oss om vår .
Ellers så var engelen din kjempe fine - og minner meg på at slike engler begynte eg på også i fjor
Smil fra monika
ps. flotte blogg du har

Elzie sa...

Tulpaner är underbart så här års. De ser så friska och krispiga ut.
Och vilken härlig ängel du gjort. Ni är så duktiga på att sy.
Hoppas du har en bra söndag.
Kram Elzie

Mita`s hjørne sa...

Nydelige tulipaner i flotte fargeer...
Så flott og koselig det englebildet ditt blir, utrolig koselige motiv...

Ha en koselig kveld...

Hulda sa...

Tulipanene dine er virkelig nyyydelige! Flott bilde du har tatt, jeg ser det klart og tydelig her iallefall. :) Tulipaner bærer bud om vår, det er sikkert og visst.

Flott stitchery du er i gang med, nydelig søm. Blir artig å følge med på resten av det.

annemariesquilt sa...

Hei tulipaner ja de er flotte, men jeg er allergisk mot tulipaner. Nyter dine uten ubehag heldigvis. Min nabo får alltid tulipaner som jeg evt har fått i gave og hun er alltid like fornøyd...
Flott stiycheri med engel og nyderlig sarte stoffer rundt. Har fått min mor bitt av denne basillen. Så nå har hun bestillt mer hun kan brodere.

Anne sa...

Deilig vårstemning med tulipaner ja.
Før i tiden satte jeg dem regelrett i kjøleskapet om natta, og DA holdt de seg bra da. Men med to melkedrikkkende mannfolk i huset er der ikke lenger plass :-(

Nydelig håndarbeid du bedriver. Er dette vanskelig ? Og hvor finner du de ulike mønster.

Ble faktisk så betatt jeg også av beth sine bokstaver, at vurderer faktisk å gjøre emg litt kjent med sy nåla igjen.

Fin kveld vider til deg.

Linda sa...

Hei!Flotte tulipaner.Deilig med vårlige tulipaner.Når det er vinter og ruskevær utforbi ruta.
Ha en fin uke.Hilsen Linda :))

Helene sa...

Jeg var også så heldig å få de fine kopiene fra Beth. Utrolig snilt av henne.
Tenkte jeg kunne nevne at jeg har en link på min blog til gamle oppskrifter på broderier og monogrammer etc. Så dersom du er intressert i slikt vil du garantert finne noe der som faller i smak. Kom over siden ved en tilfeldighet og har på ingen måter klart å se igjennom alt som fins der. Bare et tips...

Lene sa...

Hei, kjære deg :)

Såå koselig med dine kveldsvisitter :)

Og så jeg som går og tenker på å skifte ut låta. Har hatt den en stund nå. Men du skal få youtubelinken jeg bruker:
http://www.youtube.com/watch?v=NK2k2VzfHqY

Skifter ikke nå i natt, men så har du linken om sangen plutselig blir borte :

Ha ei riktig så god natt - og så blogges vi :)

Klem til deg :)

Silkeline sa...

Heisann!
Takk for hyggelig kommentar hos meg:)
ikke noe er så herlig som en bukett tulipaner på denne tiden. Jeg har en stående jeg også....den er helt lys rosa:)
Kjære vene for et fint engelsticheri du har laget! Jeg ser du syr så vakre sting også. Selv har jeg flere sticherier liggende på vent, men vet ikke helt hva det skal bli ut av det ennå. Jeg har et hefte med søte motiver som er knyttet til takknemmelighet.....f.eks "takk for all fuglesang" og så er det mønster av en fugl. Jeg tror det er 12 forskjellige motiver og de er sååå koselige. Jeg laget et teppe med alle motivene for 5-6 år siden, men da var fargene helt annerledes enn jeg ville valgt nå, så jeg spekulerer på om jeg skal lage et nytt i lysere farger. Jeg ble så inspirert av engelen din jeg nå, så kanskje jeg begynner på det i dag....litt innimellom blå heklelapper.....hehe:)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhhh, nydelige tulipaner! Tror ikke jeg har vært på besøk her før,men måtte en tur innom via Beth sin blogg!Ordentlig koselig blogg du har, kommer gjerne igjen her!
Hilsen fra Lisbeth

Lene sa...

Hehehehe :)) Jeg blogger absolutt ikke nå!! Er bare innom en pitteliten tur (og jeg juger ikke).
Og så ligger verdens skjønneste lille hilsen der fra Lovise som storkoser seg med noen av livets små gleder! Heeelt herlig, og smilet ditt smittet så til de grader over på meg :) Takketakk, kjøre deg :) Snapper med meg litt godteri, og fortsetter med mitt :)

Lene sa...

hahahaha... Ikke kjøre deg - men kjære deg :)

My little footprints sa...

Hei!
Takk for koselig kommentar! Nå håper jeg at innlegget har blitt litt bedre da, kanskje du slipper brillene? ;) Jeg forstår ikke hva som hendte jeg, men får håpe det er i orden nå.
Ønsker deg en fin og kreativ torsdagskveld!
Klemmer fra Beth

My little footprints sa...

Torsdag? I alle dager så fort denne uken gikk da *ler* Selvfølgelig mente jeg Tirsdag ;)