søndag 6. januar 2008

TOPPEN PÅ KRANSEKAKA

Så var vi i gang igjen. Julefeiringa er over, og det er bare toppen på kransekaka som er igjen. Hverdagen er tilbake, og godt er det. Vi kan finne fram til vår kreativitet og skapertrang igjen, og håpe på mange fine vinterdager framover.
Det beste med hverdagene er at man kommer tilbake til vante rutiner og kan slippe å sitte pent i juleklær..... -" sitt-pent-klær" er ikke meg, altså! Liker litt mer avslappet stil.




Kransekaka var nydelig.....takk til deg Torill som bakte den for meg. Nå er den foreviget og vi kan nyte den leeeeenge.

Til en godtesyk boksoman kan vel ikke en presang være finere enn denne, eller hva?


Nydelig boks som kommer til å bli på syrommet sammen med meg...

Det var masse godt oppi!!

Etter å ha surfet litt i blogger den siste tiden, falt jeg for dette nålehuset som flere har sydd. Jeg ble selvfølgelig fristet jeg også, og her ser dere mitt resultat:

Mønster og beskrivelse lastet jeg ned fra nettsiden til Cinderberry stitches.


Farger og stoffer er endret, men selve mønsteret er stort sett fulgt.


Kanskje kanskje kan jeg klare å samle nålene mine nå.. Har nok en tendens til å ha dem mange steder på en gang. Hmmmm jeg har jo så mange bokser å ha dem i.




*******************

STITCH 2008
-et prosjekt fra Merete Veian




Mitt januar bidrag er ferdig: det vil si at det er brodert og sydd en ramme rundt, men hva det skal bli helt til slutt er ikke bestemt ennå.

To må man være....

Morsomt å se inne på bloggen til Sting for sting der disse broderiene blir presentert. Alle er forskjellige. Det blir spennende å være med på dette videre:)

Takk for at dere kikker inn hos meg, og en stooooor takk for alle herlige kommentarer.

Fortsatt fin søndag!

24 kommentarer:

elin1976 sa...

Fort et nydelig nåle etui. Sånn skulle jeg også hatt laget meg for her ligger alt sammen å slenger oppi en boks.
Der er jeg fryktelig rotete. Holder på å organisere hobbysakene mine( har holdt på nå i flere dager.....det er så kjedelig....tralla lalla la.....) Vi får se hvor organisert det blir før jeg ikke gidder mer og slenger alt i en skuff. ha ha. Klem:O)

My little footprints sa...

oj så fint! Det var en kjempegod idè som jeg nesten tror jeg må kaste meg over! For hvor er nålene mine mon tro? jeg må jo kjøpe meg en pakke med nye nåler støtt og stadig. Ikke det at jeg har sydd så fryktelig mye enda, men nok til at jeg har sikker rota bort 50 ;)
Så nå har jeg jo symaskin da, og det blir sikkert en del sying framover, så den oppbevaringen av nåler var jo bare knallfin!
Linker deg jeg ;)
Ha en god uke!
Klem fra Beth

My little footprints sa...

Hei igjen.
Ser det er mange som har hatt problemer med å finne monnogrammer. Jeg har vært så heldig å finne to hefter med hvordan å sy gamle monogrammer. Har funnet det på loppemarked ;) Begge heftene er vel fra rundt 1950. Jeg har fått tak i også denne siden. Trykk på monogrammen så får du det forstørret. http://feutrineetpetitescroix.fr/themes/claire/divers/grilles.html
klem fra Beth

My little footprints sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
My little footprints sa...

Ser jeg ikke fikk med hele, resten er: claire/divers/grilles.html

Inger sa...

Januarblokken din ble fin. Flotte farger du hadde valgt på stoffene.

annemariesquilt sa...

Flott månedsblokk og nåleetui.
Så du har allerede fått noe ferdig i 2008, Gratulerer!
Jeg er også på vei med noe, har bare lukkekanter igjen.

♥ Carpe Diem ♥ sa...

Flott og smart nåletui du har laget og likadan det andre bilde.
Flotte produkter din gemal har laget.Koselig gave å få.

Nunne sa...

Lovises hverdag er langt fra kjedelig, det er lett å se! Du er rask i vendingen å få ferdig ting, og få vist oss dem! Det hersker sånn fred og ro på bloggen din, blir alltid fyllt med sånn ro inni meg når jeg klikker meg inn i hverdagen din!
Ha ei god og kreativ uke der uti bygda! Klem fra Nunne :)

Unknown sa...

Så flott en nåle etui og så lekkre kniver din mann lager, en slik kniv hadde nok blitt godt mottatt her i huset til en ivrig jeger. Er de til salgs? evnt. prisliste....

merete sa...

Nåleetuiet ble lekkert og januar-broderiet likte jeg godt! Nå er det bare å vente på februar...

Mita`s hjørne sa...

Heldigvis er hverdagen tilbake og rutinene sånn nogenlunde på plass, eller, når får man opp en snart 14 år gammel gutt, uthvilt og blid kl 07.00 på morran...
Hadde noen pilepåbadetogskifte opplevelsr i julen ja - slappavklærne er jo så mye bedre å ha på...
Nålebrevet ditt var helt supert, jeg har nåler alle steder - og finner de ikke når jeg skal ha de...
Har en award til deg på siden min...

Ha en koselig kveld...

Lene sa...

Ahhhh... Den som bare var nå jos Lovise.... Det er det nudeligste lille nålehus jeg har sett :)

Og du - jeg er heller ikke noe glad i "sitte pent" tøy men i år (i fjor, blir det visst..) har jeg kjøpt meg ei superfin bukse og en matchende bluse som altså er rådeilig å ha på. Og best av alt - det krøller ikke engang!!! Nesten så jeg dropper joggebuksa, og hopper i penklærne ;)

Ha en fin kveld, Lovise. Jeg nileser til en deleksamen her - og snoker litt på blogger til avbrekk :)

Lene sa...

Oj.... Masse av teksten borte, visst. Hehe. Det skulle altså stå: Den som bare var nål hos deg, hihi ;)

Lene sa...

Hahahaha :) Ja, vi er mange - så om du skulle trenge en en gang står vi mannsterke (kvinnesterke)...
Du.. Jeg har prøvd å forandre det der mange ganger - ti at det ikke skal stå noe - fo mitt yrke står ikke som noe alternativ. Det er et alternativ som sier noe sånt som "ikke vis". Det har jeg klikket på, men forblir advokat....

Går bare rundt og venter på lnnslippen, jeg, hihihi ;)

Lene sa...

Juhuuu!! Fått det til, og er da ikke lengre en av mange høytlønnede advokater her inne :)

...søren, og - skulle jo venta til lønnsingsposen kom... ;)

Lene sa...

Hihi :)

Skjerpings her nå - en deleksamen faretruende nær. Nesa nedi bøkene, og klappe igjen pcen!! Og så nå, som det begynte å bli så moro her ;)

Kos deg, og ha en finfin kveld :)

Mia sa...

Godt Nytt År til deg også, Lovise. For en nydelig banner du har i bloggen din, jeg fikk umiddelbart slik påskesteming av den... Men når det gjelder kransekaken, så er det kun toppen som er blitt spist hos oss, og resten er igjen i fryseren... (lurer på hvor lenge den kan holde seg ser...?)

Anne sa...

Utrolige håndarbeider. Nesten så en kunne tenkt seg å prøve selv. Men denne damen er ikke spesiellt flink til sådanne ting. :-( Aldri vært venn med strikketøyet i alle fall.

og den boksen kan du godt sende hit..., of har ingen nyttårsforsetter om vektreduksjon eller godtespising kun på lørdager :-)

Fin dag til deg.

IngersATELIER sa...

Hei igjen... Nå dukket pakken opp... tusen, tusen takk for ekstragave også... nydelig! Titt innom bloggen min, ser du er igang med flere flotte ting. Du er så flink!
Ha en fin dag!

Hobbygåsa sa...

Det var virkelig et flott nåle etui du har laget! Morsom måte å oppdage andre blogger på gjennom stitchery alongen, her var det sannelig mye fint og jeg kommer helt sikkert tilbake. Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Så fint januarbildet ditt ble,og for ikke å snakke om nåleetuiet,det ble bare nydelig..

Unknown sa...

Hei nål etuiet ditt ble jo lekkert. Driver og har i tanke et til meg selv, har tegnet eget mønster, men når jeg ser dette ser det ut som jeg må sy et slikt også.Takk for titten

Anonym sa...

чтобы добавлять свои статьи, обязательно ли регистрироватся?