tirsdag 29. januar 2008

PAKKER PAKKER PAKKER

Det er ikke til å stikke under en stol......JEG ER GLAD I PAKKER, VELDIG GLAD I PAKKER...
En dag jeg var på jobb kom kontordama innom med en pakke til en av beboerne hos oss. Og det var ikke noen liten pakke heller...Jeg grep pakken og ilte inn til den gamle.-Jeg hadde helt sikkert stjerner i blikket, jeg må nok innrømme det. " Se her, det er kommet en stor pakke til deg" sier jeg til den gamle mannen som sitter i stolen ved vinduet. Han kikker skrått opp på meg mens han sier tørt " Ja, og nå er du vel sjuk etter å åpne"........... Jeg stopper brått..hrmfff....vel, han har nok et poeng der selv om jeg vet at den inneholder sko og barbermaskin som vi har bedt hans datter om å kjøpe! He he, vi måtte le begge to da åpningsseansen var over. For han måtte jo ha hjelp til å åpne, jeg visste jo det:)
DA JEG KOM PÅ JOBB I GÅR
lå det to pakker og venta på meg. O hell og lykke!!!
Den ene pakken inneholdt premie fra forrige ukes fredagslotteri. Vi har en hyggelig tradisjon på fredagene på jobb, at vi selger lodd til de som er på jobb den dagen og de som ellers er interessert i å være med. Vi kjøper premier for pengene som kommer inn og trekker vinnerne i matpausen som en liten ukeslutt.
Dette er med på å holde en god stenmning mellom oss etter en arbeidsuke:)
Små men kjempekoselige tiltak i hverdagen.
Og denne fredagen var jeg heldig selv om jeg ikke var til stede ved trekningen. Hurra hurra.
Men det var mer.....
Sjekk den innpakningen da, dere...
En kollega har funnet påfuglmønster på nettet, og villig vekk delt denne oppskriften med meg. Dereter har hun altså, snill som hun er, kjøpt et nytt redskap til meg sånn at jeg skal få prøve meg på denne teknikken.
En diger strikkepinne nr 20 var inni den flotte pakken.
Oh, det er den tykkeste strikkepinnen jeg har sett.
Hvis du lurer på hva påfuglmasker er, kan du sjekke her

Veien var ikke lang til butikken for å skaffe Mohair Lux for å teste ut dette nye..
Som vanlig slipper jeg det jeg har mellom hendene, ferdig eller ikke ferdig, for nå er det noe nytt som gjelder.
Slipper til og med den nye blokka til engleteppet som nå er nesten ferdig stitchet......

Og her er den store fordelen, jenter!!! Faktisk kan du kombinere heklingen med knipeøvelser- er ikke det suverent? Du holder fast den store pinnen mellom beina,- ja, jeg mener det virkelig... Og så er det bare å trø til etter forklaringen.

Jeg kan bare si det går unna! Skjerfet vokser fort, og det var jammen morsomt å lære noe nytt.




Fort forover....







Ja, ja, så dere skjønner at her blir nå jeg sittende å knipe en stund framover. Håper jeg ikke går i lås før skjerfet er ferdig......

Tuuuuusen takk til deg Nunne for denne overraskelsen!!!


20 kommentarer:

Lene sa...

Hahahaha, nå ler jeg meg skakk - for makan til knipeøvelse.... ehn... strikkekurs i en fei har jeg neimen ikke vært med på før. Ohhh, hu hei hvor det går!!! Og så såååå flott det blir!!!

Jaaada, jeg så ut som en engel i min ungdom, hihi.. Fikk stadig høre tilnavnet engelen, men det er lenge siden. Sååå deilig å høre det igjen nå fra deg :) Tuuusen takk! Du fortjener jammen de flotte presangene dine du!! Skulle vel gitt deg eeenda større srikkepinner, jeg ;)

Og hellig og herlig, ja... Iblandt går det jo litt for det samme - så pytt ;)

Kos deg masse med knipeøvelsene, hihi ;)

God klem fra meg :)

Anita sa...

Så fint! Koselig lmed sånn fredags hygge! Vi hadde det tidligere vi, men det har visst koket bort i....
Må kanskje prøve å få det i gang igjen!
Ha en flott kveld!
Jada mønster kommer;o) Må bare motivere mannen, og det erikke alltid så lett skjønner du!

Anita sa...

You got mail!! Gikk lettere enn jeg trodde! Og motivere altså!
KLem

Anonym sa...

HEI!
No må jeg gi deg litt ros:) Mamma elsker bloggen din, og har selvsagt latt det smitte over på meg!
Du er en kjempe kreativ dame!! Du lager så mye flott at e blir heilt matt.. !
Fortsett i dette sporet! Du inspirerer og motiverer flere enn du tror!

Anonym sa...

DEN STØRSTE GLEDEN EN KAN HA, DET ER Å GJØRE ANDRE GLAD, og det har jeg sett at DU lever etter! Har sett pakker fra Lovise, de er søte, de også!
Ja, det er godt du også må stikke strikkepinnen (den er tykk som et KOSTESKAFT!)mellom beina. Visstnok skal det være mulig å hold den under armen eller i venstrehånda, men det får ikke jeg til!! ;(
Eldstejenta mi var den som så denne teknikken hos en kollega, og dermed kjøpte pinner og mønster til meg. Ho kjenner mor si :)
ALLTID spennende med noe nytt.
Jeg har tatt akkurat like bilder som deg, garn, pinner, masker, skjerf, men nå tør jeg ikke legge dem på bloggen min...? Får heller skryte av de perfekte rullekakene vi laga idag?? haha....
Jaja, leter enno etter kabelen til kameraet mitt. Til PCen... så det blir ikke i kveld.
Ha ei god vakt! Lykke til med påfuglene... Nunneklem.

Mita`s hjørne sa...

Så spennende dette så ut da, påfuglemønster...må nok skjekke ut dette... måtte le litt av dine knipeøvelser ja, husker en lærer vi hadde - hun var veldig opptatt av "knip så ofte du kan" tror ikke vi hadde henne en time uten at hun minte oss på hvor viktig dette var - hørtes nesten ut som du også hadde den samme læreren...
Koselig med en slik avsluttning på uken - hos oss er det fredagskaffe (kjært barn har mange navn), med noe godt å bite i og utlodding...

Ha en koselig dag og uke...

My little footprints sa...

Hei!
Å så morsomt å få en slik pakke da! Det passet deg jo utmerket! ;) Jeg er helt enig med deg, så morsomt å prøve noe helt nytt! Og skal si du gjør en flott jobb til å ikke har gjort dette før, for skjerfet ser jo ut til å bli kjempefint! Lykke til videre med knipeøvelsene *ler*
Ønsker deg en fortsatt fin-fin uke!
klem fra Beth

Timotei sa...

He-he...knipeøvelser og strikking...den kombinasjonen har jeg aldri hørt om før...
Skjerfet blir kjempefint! Artig å lære en ny teknikk.
Og pakker er spennende ja!

Marie sa...

Reine kinderegget dette, tre positive ting på ein gong! Knipeøvingar, ny hobby og eit vakker resultat!

Syersken sa...

He,he sitter her og humrer for meg selv, artig innlegg. Skjefet blir nydelig. Takk for koselig kommentar på bloggen min.Ha ei fin helg.

[morgrethe] sa...

Nei og nei så fint det ble. Ser det er Lena som har lagt ut oppskriften. Dette fikk jeg jammen meg lyst til å prøve. Lurer på om jeg får det til? Men hvor får man kjøpt pinne i nr. 20, det er vel ikke vanlig? Hmmm... må sjekke den lokale garnforretningen, mulig de kan bestille til meg.

Men du... jeg gleder meg veldig til å se englebildet ditt...

merete sa...

Hei og takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Ta en tur over i morgen 1. februar så skal du se... :-)

annemariesquilt sa...

Hei det ser jo kjempespennende ut . Dessverre har jeg lagt strikking på hylle for lenge siden.
Du er jo heldig som får gave, hmmmm.

IngersATELIER sa...

Så heldig du er da, veldig koselig med slike utrekninger på jobbben. Vi hadde vin-utrekning hver fredag på den forrige jobben min. Setter litt ekstra spiss på "fredann":))
Flott skjerf du holder på med ser jeg, fint mønster!
Ønsker deg ei fin helg Ellen!
Klem fra meg!

Lene sa...

Gooooood helg, vakre vene :)

Du kanskje jobber - og sprer glede ved å pakke opp andres presanger, du ;) Hehe - felles glede, ja ;))

Lørdagsklemmen er herved overlevert :))

Elzie sa...

Vilken härlig tradition ni har på jobbet. Skulle nog behövas på fler ställen, kan jag tänka mig.
Det där du sysslar med på kvällarna ser väldigt trevligt ut. Verkar vara kul att göra också.
Hoppas du har en bra söndag.
KRam Elzie

Silkeline sa...

Så herlig med pakker, og særlig de som er nyttige for oss damer i voksen alder....hehe:) Resultatet av knipeøvelsene ser kjempeflott ut!! Herlig med pakker ja, er enig med deg i det:) Og du, jeg har ikke glemt deg, jeg sender kopien i morgen:)....
Takk for så mange hyggelige hilsener du har lagt igjen hos meg, det er så koselig!
Klem:)

Lene sa...

Åååå, gratulerer så mye med premie!!! Det fortjener du :)

Og atter en deilig helg på hytta. Kom innom her og var spent på om du atter skulle friste meg med elgbiff. Mmmmmm..... Duuuu, den så bare så utrolig god ut. Tenner som løper i vann bare ved tanken. Heldige, dere - og flinke til å nyte livet. Det er braaaaa!!!

Jeg ønsker deg ei riktig god natt - og en strålende dag i morgen :)

Og tusen takk for at du er min bloggvenn - setter så stor pris på det :))

Klem til deg :)

Hulda sa...

Pakker er alltid koselige å få, ser ut som at de du fikk var midt i blinken for deg også. :)Det blir fint det du strikker.

IngersATELIER sa...

Hei til ny uke og deg Ellen, måtte stikke innom for og svare på spørsmålet ditt om Paletten... den la jeg ned av forskj grunner, men skal lage en bloggbutikk etterhvert. Er det noe du er interesert i så bare kontakt meg på mail. Det nye bildet på min blogg... det er ett ganske stort bilde som jeg har fotografert utsnitt av. Det måler 30*40 Ha en flott uke:)