mandag 10. september 2007

FRIDAG





Det store spørsmåler er HVORDAN FÅ EN FRIDAG TIL Å VARE LENGST MULIG?????
Drømmen er at en fridag skal gi rom for alt det jeg ikke orker eller rekker på en annen dag. Det skal helst ikke være planlagte aktiviteter, men dagen skal være ren og klar for impulsitivitet.

Derfor måtte dagen forberedes i går kveld.


Jegeren og hans trofaste følgesvenn dro ut døra med alt sitt pikkpakk og forlot den svangre og meg i ensomhet her hjemme. Og da var saken klar... her måtte ryddes, støvsuges og vaskes litt slik at det skulle være gjort før det ble morgen. Fram med det deilige vaskemiddelet fra Durance med lavendelduft. Herlig at noen kan lage noe som frister til rengjøring. Og så var tornadoen løs......først på det deilige nye badet ( der er det så lekkert at der er det ikke noe problem å vaske uansett, he he ) men det egner seg godt til å starte på. Så ble resten feiet over etter tur. Leste forresten et sted noen som sa " min form for rengjøring er å feie over rommet med blikket..." Høres greit ut, men det blir lite lavendelduft av det. Lavendel er blitt min nye duft...den gir ro i sjela.


Vel, da huset var i orden måtte jeg nyte det med en kopp kaffe og en surfetur på nettet. Og det var da det skjedde...jeg ble fristet til å lage en blogg. Det ble ganske så spennende å se om jeg klarte det, så timene gikk og plutselig var jeg laaaaaangt ut i de små timer. Tør ikke engang tenke på hvor sent det ble. Så her sitter jeg da, med kaffen ved siden av og prøver meg fram. Fridagen ser ut til å havne på sy-, data- og koserommet mitt. Heldige meg som har dette rommet hvor jeg kan kose meg glugg ihjel!


Det første jeg bestemte meg for da morrakaffen var nytt sammen med avisa, var at jeg skulle dra på gartneriet og kjøpe Erika for å ha ute. Disse er nå foreviget for å vises fram... Men ikke nok med det, jeg kjøpte også en eføy... som alltid..... må innrømme at jeg har en stor svakhet for eføy. Jeg drar for å kjøpe noe annet, og kommer hjem med eføy. Gang på gang. Uhelbredelig.
Denne gang en eføy for å ha på badet. Vel vel, jeg innrømmer at jeg er lett å friste.




Ingen kommentarer: