mandag 10. september 2007

Velkommen


Det er som om sommeren har tatt farvel med oss nå. Uvanlig mange fine dager har vi hatt denne sommeren , men likevel er det nesten for tidlig å ta farvel med den.

Men i dag er det markering for det mange venter på hvert år. Hagla tas fram og jaktfeberen brer seg. Og hva med oss som ikke kan bli med???? Jo, vi får finne på andre sysler i høstmørket.


Som å opprette en blogg, for eksempel. Litt skummelt, men litt spennende også. Har i det siste lest mange blogger, og faktisk blitt gjest i mange menneskers liv uten at de vet det engang. Mange trivelige stunder med å beundre andres kreativitet og oppfinnsomhet har jeg hatt siden jeg oppdaget fenomenet blogging. Jeg er imponert over å se hva som blir skapt i fristunder rundt om i hjemmene. Tenk at det finnes så mange flinke mennesker.


Vel, som jeg sa.... hagla ble tatt fram, jaktklær i en haug på ganggulvet, en litt stresset jeger som ønsket å få skrevet ut jaktkortet fra nettsida, en Vorster som virret rundt og var livredd for ikke å bli med til tross for at jaktvesten i rødt hadde havnet på ganggulvet den også.

Det er spenning i lufta; å komme seg av gårde til den første jaktdagen er viktig for jegeren og hunden hans, Ruski. Det er bare å godta og respektere det.


Det ble stille og tomt etter dem da de dro. Bare meg og ei trøtt drektig Jamthundtispe er igjen hjemme. Sacha krøller seg sammen i hundesenga og nyter å ha den helt for seg selv. Hun er litt bedagelig for tida, ligger og ruger. Om 14 dager blir det nok andre boller for henne, tenker jeg. Da venter vi små hvalper som kommer til å kreve henne fullt ut i flere uker. Spenning blir det denne høsten hos oss, ja.

Ingen kommentarer: